سنجش

ساخت وبلاگ

توضیحات تکمیلی درباره رشته هوشبری

متقاضيان رشته هوشبري تنها در صورت شركت در كنكور و كسب رتبه و تراز قبولي مي توانند وارددانشگاه هاي علوم پزشكي سراسري و آزاد شوند . البته در سال هاي گذشته رشته هوشبري درمقطع كارداني براي بعضي از دانشگاه هاي علوم پزشكي به صورت بدون كنكور ارائه شده بود .

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 90 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:40

پیش زمینه درموردپیش دانشگاهی

ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ همزمان با ثبت نام کنکور سراسری دوره های مختلف در دانشگاه های سراسری انجام می شود. با توجه به ادغام کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در این آزمون یک دفنرچه راهنما جهت نام نویسی منتشر می کند. تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد، می توانند در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و پس از دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام ارائه کرده ایم.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 83 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:27

مدرک زبان معتبربرای پذیرش

پذيرش در رشته پروتز دندان تنها از طريق شركت در كنكور و كسب حد نصاب قبولي دانشگاه هاي سراسري و آزاد امكان پذير است . البته يك راه قانوني براي ورود بدون كنكور به اين رشته وجود دارد كه در ادامه مقاله ارائه شده است .رشته پروتز دندان يكي از رشته هاي دانشگاهي گروه آزمايشي تجربي مي باشد كه فارغ التحصيلان آن مي بايست در لابراتور ها و مراكز درماني دولتي و خصوصي به ساخت دندان مصنوعي ، ساخت ابزار و وسايل ارتودنسي و موارد اين‌ چنيني بپردازند .

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:21

دسترسی آسان تربه منابع دروس کنکورسراسری برای داوطلبان

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور، جهت ورود داوطلبان به عرصه دانشجویی اقدام به برگزاری آزمونی تحت عنوان کنکور سراسری می نماید که برای گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌ های خارجی و هنر به‌ طور جداگانه اجرا می گردد. لازم است بدانید که آزمون گروه های آزمایشی زبان های خارجی و هنر به صورت شناور می باشد. یعنی داوطلبان علاوه بر شرکت در کنکور گروه آزمایشی اصلی مربوط به رشته مورد نظر خود می توانند در یک یا هر دو آزمون گروه های هنر و زبان نیز شرکت کنند.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 73 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:19

شهریه های مراکزآموزشی کشور

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان

واحدهای پردیس خودگردان که در ابتدا در با عنوان بخش بین الملل و شهریه پرداز در کنکور سراسری معرفی شده‌ اند. در ابتدا هدف از تاسیس

این واحدها جذب دانشجوی خارجی و تعامل دانشگاهی بین المللی بود اما با گذشت چند سال دانشگاه های دولتی نیز مجوز ارائه بخش

خودگردان را دریافت کردند.

در این حالت دانشجویان داخلی نیز می توانند پس از انتخاب رشته و قبولی با پرداخت هزینه مربوطه در دانشگاه های پردیس خودگردان مشغول

به تحصیل شوند.

شهریه پردیس خودگردان توسط هیئت امنای هریک از دانشگاه ها مشخص شده و پس از هر سال تحصیلی ۱۰ تا ۱۵ درصد به این شهریه افزوده

خواهد شد. لازم به ذکر است که پرداخت هزینه بر اساس گروه تحصیلی و مقطع آن متفاوت خواهد بود.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 88 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:17

رتبه های مشخص شده درهرزیرگروه

رتبه اصلی کنکور کدام است؟ این سوالی است که هر ساله بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور، ذهن داوطلبان را به خود مشغول می کند. همان طور که می دانید، همه دانش اموزان رشته های مختلف بعد از اتمام دوران متوسطه، برای ورود به دانشگاه و انجام تحصیلات تکمیلی، باید کنکور سراسری را پشت سر بگذارند. در حدود یک ماه بعد از شرکت در کنکور سراسری، نتایج اولیه از طریق سازمان سنجش منتشر خواهد شد. همه افرادی که در کنکور شرکت کرده اند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، کارنامه خود را مشاهده نمایند. در این کارنامه اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات و مشخصات دانش آموز، مجاز بودن یا غیر مجاز بودن او برای انتخاب رشته و رتبه مشخص خواهد شد. اما با توجه به این که در این کارنامه چند رتبه گوناگون وجود دارد، دواطلبان به دنبال رتبه اصلی در کارنامه کنکور خود هستند که در این جا قصد داریم به آن بپردازیم.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 79 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:14

واردکردن مشخصات فردی

یکی از ملزومات کنکور سراسری 1401، همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون می باشد که به منظور اطلاع داوطلبان از زمان و مکان برگزاری آزمون چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. دریافت کارت ورود به جلسه کنکور از 4 لغایت 7 تیر ماه امکان پذیر می باشد.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 84 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:12

فرصت طلایی رشته داروسازی برای داوطلبان

در اين مقاله با موضوع شرايط ثبت نام داروسازي بدون كنكور سعي داريم داوطلبيني كه مايل به تحصيل در رشته داروسازي بدون كنكور هستند را راهنمايي كنيم. بعد از اتمام دوره تحصيلي مدرسه و قرار گرفتن در شرايط انتخاب رشته، بسياري از افراد مايل به تحصيل درگروه پزشكي هستند. داروسازي نيز يكي از رشته هاي پزشكي محسوب مي شود كه علاقه مندان خاص خود را دارد. شايد يكي از دلايل انتخاب اين رشته و پرطرفدار بودن آن وجود

شرايط كاري عالي و كسب درآمد خوب در آينده است.

امروزه بسياري از افراد به دنبال راهي براي تحصيل بدون شركت در كنكور هستند كه البته در دانشگاه آزاد و سراسري امكان تحصيل بدون كنكور نيز وجود دارد. اما نه براي رشته هاي پزشكي، اگر شما مايل به تحصيل در رشته داروسازي هستيد و نمي خواهيد در كنكور شركت كنيد و يا رتبه مناسب براي قبولي در اين رشته ها را كسب نكرده ايد، احتمالاً به فكر قبولي و تحصيل در رشته پزشكي و داروسازي بدون كنكور هستيد. حال اين سؤال پيش مي آيد كه آيا امكان تحصيل در رشته داروسازي بدون شركت در كنكور وجود دارد؟

در پاسخ به اين سؤال بايد بگوييم بله وجود دارد. ما در اين مقاله مي خواهيم شرايط ثبت نام داروسازي بدون كنكور را براي شما شرح دهيم. مطالعه و تحصيل در رشته داروسازي بدون شركت در آزمون كنكور در ايران امكان پذير نيست و در صورتي كه مايل به تحصيل داروسازي بدون كنكور هستيد، بايد به فكر تحصيل در خارج از كشور باشيد. تحصيل داروسازي در خارج از كشور داراي شرايط عمومي و اختصاصي خاص خود است كه در ادامه آن را بيان مي كنيم.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 91 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:10

واردکردن اطلاعات محل سکونت متقاضی

فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ چگونه تکمیل می شود؟ ثبت نام کنکور در سال جدید یک نوبت در آبان ماه و یک نوبت در فروردین ماه آغاز می شود. همزمان با شروع ثبت نام، دفترچه‌ای تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سنجش قرار داده می‌شود تا داوطلبان مطابق شرایط و ضوابط این دفترچه ثبت نام کنند. همچنین در انتهای دفترچه، فرم پیش نویس ثبت نام قرار داده شده است. در ادامه به بررسی فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری 1402 خواهیم پرداخت.

فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

لینک ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۲ در مهلت مقرر و تاریخ های اعلام شده در آبان ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” فعال می شود. متقاضیانی که علاقه مند به شرکت در این آزمون می باشند، باید در تاریخ های اعلام شده به سایت نامبرده مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 89 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:08

راه های یافتن برای تاییدیه مدرک تحصیلی

دانشجویان جدیدالورود به منظور گرفتن تاییدیه تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود می توانند به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تاییدیه تحصیلی آنلاین مای پیشخوان به نشانی mypishkhan.com اقدام نمایند. در سامانه مذکور متقاضیان می توانند با استفاده از اطلاعات فردی، شماره تماس و پرداخت کارمزد، درخواست تاییدیه تحصیلی خود را ثبت کرده تا در صورت تایید به دانشگاه محل قبولی شان ارسال گردد.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 83 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:06

پذیرش های مختلف دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق برای سال تحصیلی 1400 در دو مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ویژه آقایان و کارشناسی ویژه بانوان از طریق آزمون سراسری و مصاحبه دانشجو می گیرد. علاقه مندان به منظور کسب قبولی این دانشگاه در مرحله اول باید، رتبه لازم برای دعوت به مصاحبه این دانشگاه را کسب کنند.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 77 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:04

سهمیه های نهایی درهررتبه

رتبه کشوری

در این مقاله توضیح داد شد که رتبه کشوری چیست و چه تفاوتی با رتبه در سهمیه کنکور سراسری دارد در انتها در خصوص مهم ترین رتبه برای انتخاب رشته کنکور صحبت شد.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 81 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 22:01

ضرایب درس فلسفه درزیرگروه های انسانی

کلیه گروه های آزمایشی کنکور سراسری شامل چند زیرگروه می باشند که هر کدام از این زیرگروه ها خود چندین رشته مختلف دارند. این گروه

ها وزیرگروه های آن ها در دفترچه ثبت نام کنکور به طور کامل معرفی می شوند. یکی از گروه های آزمایشی، علوم انسانی است که علاقه

مندان آن می توانند با مراجعه به دفترچه نام برده از مجموعه رشته های تحصیلی ارائه شده و گرایش های آن ها در کنکور انسانی مطلع شوند.

پس از اعلام نتایج کنکور، پذیرفته شدگانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور انسانی شده باشند، می توانند لیستی از رشته های مورد علاقه خود

تهیه کرده و در موعد مقرر آنها را به ثبت برسانند.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 82 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 21:58

اهمیت دروس زیرگروه کنکورتجربی

کنکور تجربی از 5 زیرگروه تشکیل شده که هر زیرگروه از تعدادی رشته­ مشخص تشکیل شده است. در تمامی زیر شاخه های رشته تجربی،

ضرایب دروس عمومی یکسان و اختلاف آن ­ها تنها در ضرایب دروس اختصاصی است و همین تفاوت باعث متفاوت بودن رتبه و تراز داوطلب

در زیر گروه های مختلف می شود.

داوطلبان کنکور تجربی برای کسب موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است زمان شروع برنامه ریزی برای این آزمون با اطلاع از زیر

گروهی که رشته مد نظرشان در آن قرار دارد، ضرایب دروس عمومی و اختصاصی خود را مشخص کرده سپس شروع به مطالعه کنند.

از آنجایی که ضرایب اختصاصی دروس کنکور تجربی در هر زیر گروه متفاوت می باشد، اطلاع داشتن از زیر شاخه ها و ضرایب آن مطالعه منابع را آسان تر،برنامه‌ریزی را دقیق ‌تر و موفقیت در کنکور را تضمین خواهد کرد. همچنین سبب می شود تا به خوبی از ارزش، اهمیت و تاثیر هر درس در میزان رتبه ای که به دست می آورید مطلع شوید. به همین جهت در ادامه به بررسی ضرایب و زیر گروه های کنکور سراسری تجربی پرداخته شده است.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 83 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 21:55

تست های صحیح کنکورریاضی

کنکور ریاضی از 3 زیرگروه تشکیل شده که هر زیرگروه از تعدادی رشته­ مشخص تشکیل شده است. در تمامی زیر شاخه های رشته ریاضی،

ضرایبدروس عمومی یکسان و اختلاف آن ­ها تنها در ضرایب دروس اختصاصی است و همین تفاوت باعث متفاوت بودن رتبه و تراز

داوطلبدر زیر گروه های مختلف می شود.

داوطلبان کنکور ریاضی برای کسب موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است زمان شروع برنامه ریزی برای این آزمون با اطلاع از زیر

گروهی که رشته مد نظرشان در آن قرار دارد، ضرایب دروس عمومی و اختصاصی خود را مشخص کرده سپس شروع به مطالعه کنند.

از آنجایی که ضرایب اختصاصی دروس کنکور ریاضی در هر زیر گروه متفاوت می باشد، اطلاع داشتن از زیر شاخه ها و ضرایب آن مطالعه منابع را آسان تر،برنامه‌ریزی را دقیق ‌تر و موفقیت در کنکور را تضمین خواهد کرد. همچنین سبب می شود تا به خوبی از ارزش، اهمیت و تاثیر هر درس در میزان رتبه ای که به دست می آورید مطلع شوید. به همین جهت در ادامه به بررسی ضرایب و زیر گروه های کنکور سراسری ریاضی پرداخته شده است.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 21:53

کلیه اشتباهات داوطلبان درانتخاب رشته

هر سال پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه سبز بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjeshorg قرار می گیرد. در این کارنامه رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر رشته محل منتشر می شود و داوطلبان می توانند جهت اطلاع از وضعیت خود با مقایسه دو رتبه ذکر شده اقدام به دریافت کارنامه نهایی نمایند.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 59 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 1:01

قبولی درسایررشته های پزشکی

قبولی در کنکور پزشکی ۱۴۰۱، تنها با داشتن برنامه ریزی اصولی و هدفمند امکان پذیر است. پزشکی در زیر گروه یک کنکور تجربی قرار دارد بنابراین علاقمندان به این رشته می بایست در کنکور تجربی 1400 شرکت نمایند. البته تحصیل در خارج از کشور و شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی دو راه بدون کنکور برای ورود به این رشته می باشد.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 58 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 0:59

داشتن برنامه ریزی برای هدف های دانشجویان

پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج برخی از داوطلبان از عملکرد خود رضایت ندارند یا در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود قبول نشده اند. اگر ازنتیجه خود در کنکور راضی نیستید این پایان راه نیست و شما تنها نیستید ، بلکه بدانید افراد دیگری هم مانند شما وجود دارند که ممکن است این مشکل راداشته باشند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که علت قبول نشدن در کنکور چیست ؟ اگر در رشته مورد علاقه خود قبول نشدم پشت کنکور بمانم ؟

مزایا و معایب پشت کنکور ماندن چیست ؟

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 52 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 0:57

داوطلبان محروم شده ازگروه های آزمایشی

آن دسته از دانش آموزانی که علاقه مند هستند در کنکور سراسری در گروه آزمایشی دیگری به جز گروه آزمایشی که در حال تحصیل در آن هستند، ثبت نام کنند، در صورت داشتن شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 می توانند مراحل تغییر رشته کنکور خود را انجام دهند.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 62 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 0:54

مدارک تحصیلی دانشجویان درهررشته

داوطلبان کنکور سراسری در هنگام پر کردن فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری با قسمتی تحت عنوان ” کد عنوان دیپلم ” مواجه می شوند. به دلیل سوالات مکرر داوطلبان ثبت نام در کنکور سراسری در صدد آمدیم تا اطلاعات لازم درباره کد عنوان دیپلم رشته های مختلف گروه های آزماشی کنکور را برای شما ارائه دهیم.

سنجش...
ما را در سایت سنجش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امید sanjeshserv1 بازدید : 60 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 0:52